niedziela, 27 marca 2011

Podłogi w garażu.

Autorem artykułu jest Twojaplytka

Podłogi w garażu

Nie jakościowa podłoga garażu może pokryć się niepożądanym brudem. Jest to dosyć częste zjawisko. Wydawałoby się, że ta część domu nie wymaga wielkiej uwagi, jednak dobra posadzka w garażu ochroni powierzchnię przed wpływem szkodliwych materiałów.


Nie jakościowa podłoga garażu może pokryć się niepożądanym brudem. Jest to dosyć częste zjawisko. Wydawałoby się, że ta część domu nie wymaga wielkiej uwagi, jednak dobra posadzka w garażu ochroni powierzchnię przed wpływem szkodliwych materiałów. Dlatego nie będzie trudno utrzymać w nim czystość, a garaż będzie znajdował się w dobrym stanie przez wiele lat. Od podłogi w garażu zależy, czy będzie w nim przyjemnie pracować, ponieważ wykonuje się tam drobne prace remontowe. To samo dotyczy garaży - pracowni, które dla mechaników samochodowych są miejscem pracy. Wykończenie ścian w garażu powinno być nieskomplikowane, łatwe do czyszczenia, nie powinny się na nim gromadzić sadze i brud. Najlepiej nadają się do tego farby albo tynk. Dolną cześć ściany należy pomalować ciemnym, górną zaś - jasnym kolorem. Jeżeli spędzacie w garażu sporo czasu, przydatne byłoby jego ocieplenie. Przy istniejącej ścianie mocuje się metalowy albo drewniany szkielet. Między nim kładziemy zabezpieczoną izolacyjną folią wełnę szklaną i zakrywamy wybranym materiałem wykończeniowym. Mogą to być drewniane, plastikowe lub gipsowe płyty, szkło organiczne albo profilowana blacha. Ogólnym problemem takich pomieszczeń jest wilgoć. Może się też pojawić pleśń. Wilgotna podłoga może sprawić również inne problemy: skomplikowane staje się trzymanie kartonowych pudeł, bądź innych przedmiotów nieodpornych na wilgoć, jest ślisko. Podłoga musi mieć niedużą pochyłość. Najlepszy wariant - to dobra cyrkulacja powietrza i umieszczenie rzeczy w ten sposób, by nie dotykały podłogi. Pokrycie musi być odporne na wilgoć i nie nasiąkać wodą. Drugi ważny czynnik - podłoga musi wyglądać porządnie i estetycznie. Jeżeli podłoże posadzki jest złej jakości, nawet najdroższa i bardzo dobra jakościowo nawierzchnia nie potrafi utrzymać swoich dodatnich cech. Podłogi w garażu mogą być betonowe lub wyłożone płytkami. Są one porowate i delikatne - łatwo zanieczyszczają się płynami, ściekami albo po prostu wydeptują się. Beton - to tani materiał, jest jednak niezbyt wytrzymały na uszkodzenia mechaniczne, wilgoć i wahania temperatury.Beton musi być dobrej jakości, żeby wytrzymał ciężar samochodu. W garażu zaleca się wylewanie posadzki z mieszaniny cementowej, gdyż taka podstawa jest mocna, dobrze wytrzymuje większe obciążenia. Garaże najczęściej bywają nie ogrzewane, a ten produkt jest odporny na chłód. Odpowiedni wariant dla podłogi w garażu - to wytrzymałe płytki ceramiczne, o ile są stosowane według przeznaczenia i wykładane na prawidłowo wyrównanym gruncie. Ważne, by pod płytkami nie została przestrzeń, ponieważ w takim przypadku płytki wcześniej czy później mogą pęknąć. Oprócz tego, glazurowe płytki są bardzo śliskie, zwłaszcza, gdy podłoga jest mokra. Dlatego najlepiej wybierać płytki o szorstkiej powierzchni. Do powierzchni pochyłych lepiej nadają się płytki z korundem. Forma i wymiary płytek mogą być różne. Oczywiście, z dużymi płytkami o wiele łatwiej się pracuje. Małe płytki Opoczno wymagają więcej czasu i staranności. Pokrycie drewniane jest efektywne, ekonomiczne, szybkie i nieskomplikowane w układaniu. Wyprodukowane z wytrzymałych rodzajów drewna może opierać się o podłoże nie tylko warstwą plastikową - może też być układane na ukośnych listwach z tego samego rodzaju drewna. Jest mocne i niezawodne, odznacza się nie tylko dobrą wentylacją, lecz także wytrzymuje ciężar do kilku ton, prawidłowa zaś pielęgnacja zapewnia piękny jego wygląd przez wiele lat. Oczywiście, takie pokrycie nie rozwiązuje problemu zbierającej się wody i do osuszania pomieszczenia może przydać się nawet pomoc budowlańców. Wadą podłogi drewnianej jest to, że po pokryciu posadzki deskami w szpary między nimi dostaje się różny brud i drobne detale. W drewno łatwo wsiąkają różne zapachy, których później trudno się pozbyć. Jeszcze jeden wariant pokrycia (jeżeli garaż znajduje się poza miastem) - to altanka wylana asfaltem. Popularne jest zabezpieczenie podłogi w garażu farbą epoksydową. Jest to farba hermetyczna, od podłogi odizolowuje tłuszcz, chemikalia i plamy i przez jakiś czas zabezpiecza ją przed zabrudzeniem się. Ponieważ betonowa podłoga w garażu podczas chodzenia łatwo się ściera, powierzchnia tej farby ochroni ją nie tylko przed wyblaknięciem, ale też przed pęknięciami. Malowanie farbami epoksydowymi jest tanie i nie wymaga dużo starań. Zaletą tej farby jest to, że może rozjaśnić i tym samym wizualnie powiększyć pomieszczenie. Po dodaniu do niej piasku polepszy się przyczepność i podłoga będzie mniej śliska.Kolejny rodzaj - to pokrycia tymczasowe i zdejmowane, np. dywany. Składające się z mniejszych odcinków mogą być łączone, w ten sposób chronią i zakrywają betonową podłogę. Mniejsze dywaniki można po prostu podłożyć pod samochód. Chronią one podłogę garażu od oleju czy innych płynów. Te dywaniki są łatwe w czyszczeniu, można je po prostu wyprać. Rozwijane pokrycie podłogowe do garażu jest tańsze niż łączone dywaniki. Oprócz tego łatwo jest je dostosować do powierzchni. Zamiast łączyć odcinki dywaników, należy opróżnić garaż, rozwinąć pokrycie na cała szerokość podłogi i obciąć do pożądanej wielkości. Jest jego dosyć łatwo układać, równie łatwo jest je zwinąć. Pokrycie gumowe, w którym materiałem wiążącym jest poliuretan, nadaje się zarówno do zamkniętych pomieszczeń, jak też do otwartych placów. Plastikowe podłoże - kratka pozwala na cyrkulację powietrza i nie przepuszcza wody.

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

1 komentarz:

  1. Zgadzam się, że na posadzce w garażu nie ma sensu oszczędzać. Ja polecam te https://powerrubber.com/kat/plytki-pcv-powerfloor/posadzka-do-garazu-i-warsztatu/ . Jest bezpiecznie, posadzka jest antypoślizgowa, odporna na substancje chemiczne, mechaniczne. Amortyzuje upadki, zabezpiecza ludzi i przedmioty. Sprawdzi się w profesjonalnym garażu i takim przydomowym.

    OdpowiedzUsuń